Handelsbetingelser

1. Generelle oplysninger

Alle handler underlagt disse betingelser foregår mellem dig, som kunde, og

Aulum BiavlsCenter I/S

Buntmagervej 18
7490 Aulum
Danmark

Telefonnummer: +45 9641 2100
E-mailadresse: info@aulumbi.dk

CVR-nummer: 37625108

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Aulum BiavlsCenter I/S sig på hurtigst muligt at informere dig herom, samt hvordan sagen kan løses – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i Aulum BiavlsCenter I/S’ udvalg.

Prisfejl

Der tages forbehold for prisfejl. Hvis en pris er behæftet med fejl, er Aulum BiavlsCenter I/S ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

2. Betaling

Vi modtager følgende betalingsmåder:

  • VISA
  • Mastercard
  • Mastercard/VISA Debet
  • Kontant (kun ved afhentning)
  • Bankoverførsel

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

3. Fragt og levering

Aulum BiavlsCenter bestræber sig på at afsende ordrer hurtigst muligt, og senest én hverdag efter ordren er modtaget. I ferieperioder kan der forekomme længere ekspeditionstider.

Aulum BiavlsCenter I/S anvender fragtfirmaerne PostNord, GLS Danmark, og Danske Fragtmænd. Aulum BiavlsCenter I/S kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos de anvendte fragtfirmaer.

Aulum BiavlsCenter I/S leverer kun til fastlandet, brofaste øer samt Bornholm, medmindre andet aftales særskilt.

Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom varens vægt og øvrige dimensioner afgør fragtmulighederne.

Der er gratis fragt for ordrer til privatkunder på minimum 800,-, dette gælder dog ikke hasteleveringer og forsendelse af pallevarer samt tunge ordrer (mere end 30kg).

For visse varer vil der gælde særlige leveringsvilkår. I disse tilfælde vil de særlige vilkår fremgå tydeligt forud for køb af disse varer.

Afhentning

Det er muligt at bestille din ordre til afhentning ved butikken på Buntmagervej 18 i Aulum, indenfor butikkens almindelige åbningstid.

En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 5 hverdage efter bestillingen er godkendt til afhentning, og du har modtaget en mail og /eller SMS herom.

4. Erhvervskøb

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen returret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning

5. Fortrydelses- og returret

Fortrydelsesret

Aulum BiavlsCenter I/S betragter først handlen som en bindende aftale mellem dig og Aulum BiavlsCenter I/S, så snart varen er blevet afhentet fra vores adresse. Skulle du fortryde din bestilling, eller ønske den ændret, så er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. +45 9641 2100 eller e-mailadresse info@aulumbi.dk. Såfremt ordren endnu ikke er afsendt, vil vi altid acceptere en korrektion eller annullering af ordren.

Returret

Som følge af forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Aulum BiavlsCenter I/S’ webshop.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at kontakte os på e-mailadressen info@aulumbi.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke kan få fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ved returnering af varer beder vi dig venligst om at vedlægge kopi af faktura, samt, så vidt det er muligt, en kort begrundelse for returneringen. Vi beder dig desuden altid kontakte os inden afsendelse af returvarer, så vi kan aftale nærmere.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles igen
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres fysisk, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.
  • Levering af forseglede varer, hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

Varens stand ved returnering

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber, eller den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Sådan brug kan omfatte:

  • Montering af varen
  • Fjernelse af beskyttende film eller plastik
  • Brud på varens plombering

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig med undtagelse af eventuelle leveringsomkostninger uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, at vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi tilbagefører som udgangspunkt pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Varen sendes til:

Aulum BiavlsCenter I/S
Buntmagervej 18
7490 Aulum
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.

Du kan også aflevere din pakke personligt i vores butik på ovenstående adresse.

6. Reklamationsret

Når du som forbruger handler hos os, gælder købelovens regler for varekøb. Du har derfor reklamationsret i 24 måneder.

Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader, eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold, eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Aulum BiavlsCenter I/S inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Varens stand ved reklamation

Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler og lignende, som er knyttes til det produkt der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Aulum BiavlsCenter I/S kan ikke gøres ansvarlig for indirekte følgeskader, som varer solgt af Aulum BiavlsCenter I/S måtte have skabt, medmindre dette følger direkte af dansk lovgivning.

Varen sendes til:

Aulum BiavlsCenter I/S
Buntmagervej 18
7490 Aulum
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.

Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

7. Persondatapolitik

Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.

8. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@aulumbi.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du klage via klageportalen hos Nævnenes Hus:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Hvis du har bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage